سکوی علم | Sakooyeelm.ir

با گرایش همه امکانات به فضای مجازی و اینترنت درخواست های دانش آموزان و دبیران گرامی به وبسایت ها و وبلاگ ها برای دریافت نمونه سوالات و مقالات و سایرموارد درسی بیشتر شده است به همین بنا بنده و گروه درسی سکوی علم در راستای بهبود کیفیت درسی دانش آموزان ملت ایران مطالب علمی و درسی برای دبیرستانی های گرامی در این وبسایت ارایه خواهیم داد - باتشکر سهند امیری

سکوی علم از قسمت نظرات در زیر هر مطلب ایده خود را برایمان ارسال نمایید

این قالب توسط سکوی علم ساخته شده و کدنویسی اصلی آن توسط طرح برتر نوشته شده است و برای خرید آن با شماره 09300356270 درتماس باشید

مشاور سکوی علم

چگونه از دانش آموران موفق یاد بگیریم

 فرهنگ ما به خودی خود مملو ازآموزه ها و توصیه های اخلاقی به اثر پذیری از نیکان است؛ اما در این باره ملاحضاتی وجود دارد که آن ها را در چهار بخش می آوریم.

   ابتدا به عناصر عومی و وجوه مشترک توجه کنید که در عین کثرت و گوناگونی ویژگی ها و روش های یادگیری دانش آموزان موفق، برخی عناصر برنامه ای و عملکردی میان آن ها عمومیت دارد یا اکثر آنان این عناصر را دست کم در برنامه ریزی و اجرا رعایت می کنند.

   در این میان به ۲۰ وجه مشترک اشاره می کنم:

۱- سخت کوشی لجوجانه ( درک اهمیت کمیت و مدت زمان مطالعه و حفظ ساعت بالای مطالعه )

۲- مستند سازی عملکرد ( توجه به دفتر برنامه ریزی )

۳- عمل گرایی ( درک اهمیت و ارزش تمرین کردن و فعال نگه داشتن ذهن )

۴- برنامه ریزی ( انتخاب برنامه راهبردی و عدم انحراف از آن )

۵- خود ارزیابی ( امتحان گرفتن مداوم از خود در منرل با هدف یادگیری کامل تر)

۶- تهیه برگه های یادگیری و یادداشت های شخصی ( با هدف ایجاد تمرکز، فهم دقیق تر و مرور سریع و موثر )

۷- آزمون پذیری ( پرهیز از واکنش های عصبی و هیجانی در قبال هر نوع امتحان و آزمون و نتایج آن ها)

۸- تحلیل گیری ( تعمق درباره روش های خود و نتایج گذشته، اصلاح روش ها و بهبود مستمر )

۹- یادگیری از کاستی ها و لغزش ها ( خود آموزی، تکمیل دانش و تهیه جزوه ی خود نوشت با توجه به بی دقتی ها، ناشی گری ها،شک ها، لغزش ها، فراموشی ها، کج فهمی ها و نقص های یادگیری )

۱۰- چابکی و پرهیز از به تعویق انداختن کار ها ( خواندن درس هر روز مدرسه و انجام تکالیف در همان روز به عنوان یکی از مهم ترین عناصر مدیریت زمان )

۱۱- متعادل بودن ( ایجاد تعادل بین خواب و بیداری، کلاس و مطالعه ی شخصی، مطالعه ی تشریحی و حل تست، درس های عمومی و اختصاصی، درس های پیش و پایه، درس های متنی و تحلیلی، درس های مورد علاقه و سایر درس ها )

۱۲- تشخیص اولویت ها ( تشخیص و انتخاب مهم ترین و ضروری ترین کار ها وقتی که زمان محدود است. )

۱۳- اتکا به منابع استاندارد ( درک ضرورت و پایبندی نسبت به یادگیری و اتمام محتوای کتاب درسی و نمونه سوالات پرتکرار امتحانی و تست های کنکور سراسری)

۱۴- تمام کنندگی ( حصول اطمینان از یادگیری دقیق و قطعی مباحث و تمرین های پشت سر گذاشته شده به جای شتابزدگی برای مواجهه عجولانه با تست ها و تمرین های بی پایان )

۱۵- مرورگری ( درک اهمیت مرور و بازیابی به جای شکایت از فراموش کردن مطالب خوانده شده )

۱۶- صرفه جویی در زمان ( کشفت و به کار گیری راه های افزایش راندمان مثل خلاصه برداری های دقیق و موثر و نشان دار کردن تمرین های مهم و حاوی بار آموزشی )

۱۷- یادگیری در کلاس درس ( استفاده کامل از وقت کلاس برای یادگیری درس و بازیابی مکرر در منزل )

۱۸- وظیفه شناسی ( مقید بودن به انجام تکالیف کلاس و مدرسه و آماده بودن برای آزمون ها و پرسش های کلاسی )

۱۹- آینده نگری ( پیش خوانی درسهای آینده ی کلاس و مدرسه در منزل برای بالا بردن کارایی و حضور فعالانه تر در کلاس )

۲۰- اتکای مقابل ( استقلال رای و نظر در عین استفاده از تجربه و دانش دیگران، مشوریت با والدین و پشتیبان و معلم و مشاور در عین توانایی داوری و تصمیم گیری شخصی )

ادامه مطلب / ارسال نظر

فورم ارسال نظر


نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

مدیریت سکوی علم

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic